نکات ریز و درشت خانه داری

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 73

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 188
باردید دیروز : 6
بازدید هفته : 194
بازدید ماه : 18077
بازدید سال : 79087
بازدید کلی : 403785
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : پنج شنبه 7 فروردين 1393
نظرات

پاک کردن ادامس از صندلی

ابتدا باید توجه داشت این روش تنها مختص روکشهای پارچه ای بوده و برای روکشهای چرم مناسب نیستند . برای پاک کردن ادامس از صندلی چند قطعه یخ را درون کیسه فریزر ریخته و برای چند دقیقه ان را روی ادامس بگذارید تا به واسطه سرمای ان ادامس سفت شود . سپس با استفاده از چاقو ادامس را از صندلی جدا کنید .

 

تمیز کردن چرم

برای تمیز کردن چرم ابتدا باید به نوع لکه ونوع چرم توجه کرد اما بطور کلی میتوان نکات زیر را بکار بست .

ابتدا دستمال را نمکدار کرده وکمی صابون مرطوب کننده روی ان بمالید سپس بدون اینکه فشار زیادی وارد کنید سطح چرم را با این دستمال تمیز کنید . دستمال مرطوب دیگری برداشته و روی چرم را با ان پاک کنید سپس چرم را با حوله خشک کرده و با ماده مخصوص براق کنید.

 

تمیز کردن گلدان

برای تمیز کردن گلدان یک سوم فنجان نمک را با دو قاشق غذا خوری سرکه مخلوط کرده و یک خمیر تهیه کنید . خمیر را درون گلدان مالیده و پس از گذشت 20 دقیقه خمیر را پاک کرده و گلدان را بشویید .

 

گل مصنوعی

برای تمیز کردن گلهای مصنوعی مقداری نمک رادر یک پاکت کاغذی ریخته و گلها رااز ساقه جدا کرده و انها را درون پاکت قراردهید . سپس پاکت رابه خوبی تکان دهید . نمک گرد و خاک روی گلها را جذب کرده و انها را جلوه میدهد.

 

اویزان کردن تابلو

اویزان کردن تابلو در محل و با ارتفاع مناسب علاوه بر حفظ تعادل بصری محیط برزیبایی ان نیز خواهد افزود . بدین منظور چند نکته راباید مورد توجه قرار داد :

بیشتر اثار هنری اگر همسطح چشم یا کمی پایین تر از ان اویزان شوند زیباتر به نظر خواهند رسید .
البته ارتفاع مورد نظر بسته به محل استفاده از تابلو و همچنین وضعیتی که تابلو در ان وضعیت دید بیشتری دارد (وضعیت نشسته  یا ایستاده )متفاوت است . برای مثال تابلوی اتاق کودک باید در ارتفاعی همسطح با چشم او اویزان شود.

اگر تابلو بالای وسیله ای قرار گرفته است فاصله تابلو تا وسیله باید نصف فاصله تابلوتا سقف باشد . برای نمونه منظور از فاصله تابلو تا مبلی که زیر ان قرار دارد همان تفاوت ارتفاع انهاست .

قاعده کلی در اویختن تابلوهای قاب شده فاصله بین مرکز تابلو تا زمین باید یک ونیم متر باشد . به منظظور رعایت این قوانین ابتدا باید ارتفاع تابلو را تقسیم بر دو کرد . سپس فاصله سیم یا طناب پشت تابلو راتا بالای تابلو اندازه گرفته واز عدد یادشده کسر و سپس عدد 150 سانتیمتر رابه ان افزود.

عدد حاصل ارتفاع مورد نظر برای کوبیدن میخ را نشان میدهد .

بطور تقریبی فاصله میخ تا قسمت بالای تابلو حدود یک سوم ارتفاع تابلو خواهدبود .

 

بالش بدون دوخت

وسایل مورد نیاز :

پارچه پشمی

پنبه ( برای پر کردن بالش )

قیچی یا کاتر

طرز تهیه :

پارچه رااز وسط تاکرده و پشم شیشه یا پنبه را بین ان قرار میدهیم .

سپس دور تا دور ان را برشهایی به بلندی 10 سانتیمتر میزنیم و رشته های بالایی را به رشته های زیرش گره میزنیم . این کار را میتوانید برای تمام رشته ها و یا چند رشته در میان انجام دهید .

 

 

لکه مازیک

برای پاک کردن لکه مازیک روی دیوار میتوان از استون استفاده کرد . این روش برای پاک کردن لکه های روی در و حتی دیوارهای رنگ شده نیز مناسب است اما هنگام استفاده از این روش روی کاغذ دیواری باید به نوع ان توجه داشت زیرا استفاده از استون برخی از انواع کاغذ دیواری را خراب می کند .

 

 

جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد سطل زباله کمی جوش شیرین را با سرکه مخلوط کرده و درون سطل اسپری کنید خواهید دید دیگر نیازی به دور انداختن سطل زباله قدیمی و خریدن سطل جدید برای زباله ها نیست .

 

گرد خاک

برای پاک کردن و گردگیری سطوح پر گردوخاک بهترین راه استفاده از خمیر نمک و ابلیمو است . بدین منظور یک قاشق غذاخوری نمک و کمی ابلیمو رابا هم مخلوط کرده و خمیری تهیه کنید سپس انرا با استفاده از یک دستمال خشک روی سطح مورد نظر مالیده وانرا تمیزکنید .

 

براق کردن چوب

جایگرین کردن پاک کننده های طبیعی با مواد شوینده شیمیایی – روش مناسبی برای کمک به حفظ سلامتی افراد خانواده و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و مشکلات پوستی و اگزما و اختلالات تنفسی بویزه در کودکان است .
مخلوط لیموترش و روغن زیتون جایگزین مناسبی برای انواع رزین و دیگر براق کننده های شیمیایی است .
نصف فنجان اب لیموترش را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کرده و ان رابا یک برس یا پارچه کتانی روی سطوح چوبی یا کف پارکت بمالید.

 

جوراب شلواری

برای مقاوم تر کردن جوراب نازک و جوراب شلواری و پیشگیری از در رفتن انها راه حل اسانی وجود دارد .
قبل از استفاده از جوراب شلواری ابتدا ان را شسسته و اجازه دهید تا خشک شود .
دو فنجان نمک رادر چهار لیتر اب حل کرده و سپس جوراب شلواری رابرای مدت سه ساعت درون ان قرار دهید .
پس از ان جوراب شلواری رابا اب سرد ابکشی کرده و بگذارید تا خشک شود .

 

عینک

برای تمیز کردن شیشه عینک از هر نوع کافی است سه چهارم لیوان الکل – یک چهارم لیوان اب و چند قطره مایع ظرفشویی رابا هم ترکیب کنید . سپس شیشه عینک راباان اسپری کرده وبایک دستمال نرم پارچه ای تمیز کنید .

توجه داشته باشید هرگز از حوله کاغذی – دستمال رولی یا دستمال کاغذی برای تمیز کردن عینک استفاده نکنید . زیرا انها حاوی مواد زبری است که روی شیشه عینک خط می اندازد .

 

هنر دیواری

برای گرم کردن فضای خانه و تاثیر گذاری بر محیط از پرده کاغذی و یا نقاشی های بزرگ استفاده کرده و دیوارهای خالی رابا انها بپوشانید .
استفاده از رنگهای گرم در اطراف این هنر دیواری بر گرمای رنگ ها در فصل پائیز خواهد افزود . همچنین استفاده از کوسن هایی با بافت ها و رنگهای متفاوت فضا را دلپذیر تر میکند . روش دیگر استفاده از سبد و پتوهای پشمی است . این سبد را با پتو پشمی پر کرده و کنار اتاق قرار دهید البته این شیوه تزئین بیشتر مناسب فصل زمستان خواهد بود .

 

گلها دورتراز وسایل برقی

 

- با قرار دادن غنچه گل در اب گرم به مدت چند دقیقه غنچه ها به سرعت باز میشوند.
- گلهای طبیعی راباید دور از تلویزیون و وسایل برقی نگهداری کرد زیرا گرمای این وسایل باعث پزمردگی گل خواهد شد
- برای شاداب کردن مجدد گل رز کافی است خود گل را چند ساعت درون اب خنک قرار دهید.


برای تهیه شیشه پاک کن خودتان در منزل اقدام کنید

 

2 پیمانه اب – نصف پیمانه الکل و یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی محلول معجزه اسا برای تمیز کردن شیشه ها و اینه است . محلول را روی شیشه اسپری کنید و با دستمال تمیز شیشه را پاک کنید .

 

برطرف کردن لکه حشرات

 

لکه هایی را که بوسیله حشرات روی پنجره ها به وجود می اید می توانید با چای سرد از میان ببرید

 

 

پاک کردن ادویه کاری از فرش

 

برای پاک کردن لکه ادویه از کمی اب لیمو و اب استفاده کنید و سپس با دستمال خشک کنید .

 

پاک کردن لکه گوجه فرنگی

 

پارچه :

پارچه را پشت و رو کرده و از پشت پارچه روی لکه را اب سرد بگیرید . کمی مایع شوینده روی ان بریزید و از پشت به لکه ضربه بزنید و بگذارید تا چند دقیقه بماند سپس بااب ان را بشوئید .

بااستفاده از اسفنج کمی سرکه سفید روی لکه مالیده و خوب بشویید شست و شو با مایع شوینده و سرکه را انقدر تکرار کنید تا لکه پاک شود . سپس از لکه برروی محل لکه استفاده کرده و ان را بشوئید .

اگر باز هم اثرات لکه باقی بود کمی مایع شوینده روی ان مالیده و ان را برای مدت نیم ساعت در اب گرم خیس کنید سپس در صورت لزوم با مایع سفید کننده ان را بشویید .

 

مبلمان :

 

یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی رابا دو فنجان اب سرد مخلوط کنید سپس با استفاده از یک پارچه سفید محلول راروی لکه بمالید . این کار را انقدر تکرار کنید تا محلول جذب له شود و لکه از بین برود . حال روی لکه رابا اسفنج و اب سرد شسته و سپس ان را خشک کنید .

 

فرش :

 

یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی رابا دو فنجان اب سرد مخلوط کنید .

سپس محلول رابا استفاده از یک پارچه سفید روی لکه بمالید تا محلول جذب لکه شود . این کار را انقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود .

اگر باز هم اثر لکه باقی بود یک قاشق غذاخوری امونیاک (هرگز سفید کننده حاوی کلر و امونیاک راباهم مخلوط نکنید زیرا گازهای خطرناکی راتولید میکند ) رابانصف فنجان اب سرد مخلوط کنید .

ترکیب امونیاک رابا اسفنج روی لکه بمالید تا جذب لکه شود سپس روی لکه رابا اسفنج و اب سرد شست و شو داده و خشک کنید .

 

راه تمیز کردن قابلمه

 

برای شستن و پاک کردن ماهیتابه یا قابلمه که ته گرفته مقدار زیادی جوش شیرین در انها بریزید و مقدار کمی اب به اندازه ای که فقط مرطوب شود روی ان بریزید و بگذارید چند ساعت بماند و بعد انرا یشوئید .

 

پارچه

روی لکه رابا اب سرد خیس کرده و با لکه بر قبل از شست و شو ان را پاک کنید . سپس پارچه رابا مایع سفید کننده مناسب و اب گرم (تا حدی که به پارچه اسیب نرساند )

 

مبلمان

یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی رابا دو فنجان اب سرد مخلوط کرده وبااستفاده از یک پارچه سفید ان را روی لکه بمالید تا جذب لکه شود .

اینکار را انقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود . سپس با اسفنج و اب سرد روی لکه را تمیز کرده و ان را خشک کنید .

 

فرش

یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی رابا دو فنجان اب گرم مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه سفید روی لکه بمالید تا محلول جذب لکه شود .

اینکار را انقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود .اگر باز هم اثر لکه باقی بود .یک قاشق غذا خوری امونیاک (هرگز سفید کننده حاوی کلر رابا امونیاک مخلوط نکنید زیرا گازهای خطرناکی راتولید می کند ) بادو فنجان اب گرم مخلوط کنید .

ترکیب حاصل رابا اسفنج روی لکه بمالید .اینکار را تکرار کنید تا محلول جذب لکه شود .

سپس با اسفنج و اب سرد روی ان را شست و شو داده و خشک کنید .

 

جایی برای گردنبند ها و گوشواره ها

 

وقتی می خوابیم معمولا گردنبند – گوشواره – انگشتر وساعت خود را در میاوریم .

اگر شما هم همیشه بااین موضوع مشکل دارید می توانید تخته مخصوصی اماده کنید وروی ان چند میخ حلقوی مخصوص لباس نصب کنید وانراداخل کمد خود نصب کنید وقبل از خواب زینت الات خودراروی ان اویزان کنید .

حتی از یک پایه ظریف مخصوص اویختن قاشق های اشپزخانه نیز می توان چنین استفاده کرد .این پایه را می توانید کنار تخت روی دراور یا پاتختی بگذارید .

می توانید ان را به سلیقه خود رنگ امیزی و تزئین هم بکنید .

 

منبع:http://amoozeshonline.persianblog.ir

 

 

 


تعداد بازدید از این مطلب: 419
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود